Ahlan

Photobucket

puteri kesayangan kami

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Wednesday, August 1, 2012

Just untuk Ibu-Ibuku tersayang n terchenta.

Assalamualaikum wbt..

Jenjalan cari baju raya lagi kelmarin.
Kalini without Aufa..bahagia rasanya jalan sensorang tanpa si tecit.hihihi,boleh ikot kaki je, kalau die ade kena ikot kaki kecit die je menerewang ke seluruh pelusuk pasaraya. Tensen gak skg, nak beli serai sebatang pon kena masuk Giant Hypermarket,huhu. kesnya, Mr Hus tak bagi g kedai tepi jalan yang jual bahan2 mentah dan sayur mayur sbb taukenye lelaki muda2, dan pekerja nya pon lelaki2 muda..bak kirim kat Mr Hus beli nt kul 7 baru sampai rumah,mmg tak sempat nak masak bukak pose..uhuhu.

Sambil2, usha baju raya.

Terrbeli lak sepasang baju kurung dan sepasang jubah..hehe=) Untuk raya..hi2,tapi masa belek2 jubah tu, fikiran teringat kat ma dan Ummi kat kampung. Oh, ma dan ummi dah beli baju raya tak?hm..nampak jubah, nakpak wajah ma.. nampak jubah satu lagi, nampak muka Ummi.. nampak jubah 2 lagi, nampak muka sendiri.hehe.

Pastu saya ambil jubah untuk diri sendiri, then ambik sepasang untuk ma.. bila dah beli kat ma, teringat Umi lak..amik sepasang untuk umi pulak. tu pon memang lamaaa sangat sangat sangat sy membelek2 jubah kat kedai pakistan nih..sampai die pon penat tengok.hihi.kejap saya amik, kejap letak balik, kejap amik yang lain, pastu letak balik..sampai saya pening. last2 saya ambil tiga2. Mase tu ada promotion, jubah manik2 cantik gilerr ni RM80 sehelai. pastu mase amik 2 helai sy nego dapat rm150, pastu saya nak amik 3 helai, nego lagi, saya mintak 3 helai bg rm200, pastu die tak bagi kan, die cakap, kalau rm220 tu boleh la..pastu sy cakap kalau takleh saya tak jadi amik la semua ni, rm200 untuk 3 helai, take it or leave it..hehe. Pastu die cakap, ok la sbb banyak.hehehehe. dah dapat 3 helai. 1 untuk diri sendiri, 1 untuk ma, dan 1 untuk Umi..=)

hm.. rupa2nya saya dah ada 2 ibu, dan 2 bapa..sepasang ma ayah kandung, sepasang lagi ibu bapa mertua..umi dan abah..tanggungjawab saya skg, bukan untuk seorang shj tapi untuk semua..sbb itu saya merasakan, tak adil rasanya kalau saya hanya beli untuk ma sedangkan hati ni pon teringat2 kat Umi.. Ma, Umi..anda semualah ibu2 yang saya ada di dunia ini..anda semua ibu terbaik! Sayang kini dan selamanya..





                                       Manik2 di jubah untuk ma di Kelantan=) Jubah hitam

                                            Jubah warna coklat untuk Ummi di Kedah


oh, hopefully ma dan umi padan dan suka=)

Salam sayang

Anak dan menantu^^

No comments:

Post a Comment

mutiara berharga