Ahlan

Photobucket

puteri kesayangan kami

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Saturday, April 7, 2012

MY DREAM. What I plan to achieve 5 years from now.

Assalamualaikum..


Kata para motivator, mimpi dan impian itulah yang memimpin kita ke arah kejayaan. Impian tak pernah salah, impian bukanlah angan2, tapi Impian itulah Target yang menggariskan sejauh mana kita akan berusaha untuk mendapatkannya.


Kalini, merangka impian yang ditargetkan untuk 5 tahun akan datang..Tahun depan Graduate, lepas tu InsyaAllah ambik masa setahun setengah (atau 2 tahun) untuk Master, dan 1 tahun lagi untuk PHD. Pensyarah2 Bachelor of English banyak memberi guidelines Institusi mana yang boleh dipilih untuk pelajar BENL (English) bagi melanjutkan pelajaran. Antara yang terbaik, Universiti di Jerman.  Impian ini sangat besar, usia yang berlalu terlalu mahal untuk diisi untuk selain ilmu. Selagi kekuatan masih diberi oleh Allah, selagi minda ini masih mampu untuk menagih setitik ilmu dari lautan luas, selagi itulah saya akan usaha untuk melakukannya. (kita merancang, Allah menentukan)..


setakat ini merangka apa yang ingin dilakukan seterusnya. Cuma ada beberapa yang masih perlu dipertimbangkan iaitu keluarga. Tapi insyaAllah ia tidak menjadi masalah.. Aufa mungkin boleh dibawa ke sana bersama mama untuk study oversea (amiiin..), baba aufa? bawak sekali la kot..ambik cuti tanpa gaji 2 tahun boleh ke..??hik2..




My dream!!


STUDY PLAN :

IIUM
(Ijazah Sarjana Bahasa Inggeris Linguistik & Kesusateraan)



University of Gottingen, German

(Master in English Literature & Linguistic studies)


United States
( P.H.D in English Literature & Linguistic)




And, i will do this for Islam!
i will do this for my beloved parents, ma ayah!
i will do this for my husband, and kids!
i will do this for my siblings, families whom always support me, whom always with me in ups and downs..
i will do this for Muslim community!
i will do this for betterment if the Ummah..
Allah ma'ana...


May Allah Grant my wishes!



Impian2...

Hidup dalam suasana Iman & Islam

Berjaya dalam kerjaya & rumahtangga

Sentiasa menziarahi ma ayah, dan mertua..sentiasa menyayangi mereka SELAMANYA

Menunaikan Umrah dan Haji di Baitullah

Renovate rumah ibu bapa di kampung

Membeli sebuah rumah banglo sederhana

memiliki sebuah kereta Murano (atau Peugeot)

Upgrade Van Econovan yang banyak berjasa pada kami sekeluarga sejak dari kecil lagi..nak upgrade menjadi smart & seperti baru macam Alphard.

Travel to Europe, ataupun mana2 negara di dunia ini.kerana AlQuran menganjurkan umat Islam untuk mengembara, memikirkan ciptaan Allah..Jauh perjalanan luas pengalaman..

Mmebina keluarga bahagia...amiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinn


3 comments:

  1. Wah,hebatnya kak nina..:) Alhamdulillah wa biiznillah.. semoga allah permudahkan segala impian dan cita2 kak nina. :) amin, man jadda wajada.;) doakan utk as juga. Tambah semangat ni.!

    ReplyDelete
  2. rangka shj,hehe. tak hebat mana pun jika nk dibandingkan dengan kehidupan org lain.pasti cik as ada rancangan masa depan lg hebat!=) doakan moga impian jd kenyataan.amiin...semoga kita semua berjaya mengejar impian dunia dan akhirat..=)

    ReplyDelete
  3. Ya, setiap insan ada perancangan, dan perancangan allah lebih baik. Semoga setiap perancangan kita sentiasa diiringi utk dpt redha allah. yup, sama2 doakan utk masa depan yg trbaik.:) takut jgak bila fikir msa depan ni...kak nina alhamdulillah dah ada keluarga.insyaallah lebih diberkati:)Insyaallah kak nina, moga allah permudahkan urusan kita smua.=) Amin ya rabbal alamin.

    ReplyDelete

mutiara berharga