Ahlan

Photobucket

puteri kesayangan kami

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Sunday, February 27, 2011

rupenye ade hikmah

assalamualaikum wbt..

menaip entry ringkas sepantas kilat..hehe...sebenarnya bz esok ada presentation, nak kena g awal ke uia, nak cepat2 siapkan barang aufa, nk gosok baju semua..

MEREMANG BULU ROMA..pagi td baba cerita pd mama, baru je dinihari semalam rumah bawah ni hampir dipecah masuk...zuup...berdegup jantung mama..alahai, dekat sangat, bawah umah kami je..huhu...

dan nak dijadikan citer, malam semalam aufa memang takleh tido langsung, entri yg mama buat sebelum ni, mama tulis waktu berjaga malam, gilir2 ngan baba jaga aufa...tak tahu kenapa, aufa kejap2 bangun, nak kate demam dah surut dah suhu badan, mcm ok je..myb tersumbat hidung lagi..huhu...tp serius, kalini lain mcm je aufa..boleh dikatakan setengah jam sekali mesti nangis..jd nye semalam memang dr pukul 12 malam sampai la subuh mama bangun selang setengah jam..nasib baik nangis tak kuat sangat...

ade satu mase tu aufa bangun lagi semalam, dalam jam 3 pagi lebih, baba dah pening n tidur dah..mama bangun dodoikan aufa dan bg susu tp aufa reject susu...bising2 je suara mama cakap2 ngan aufa. dalma mase same ade bunyi macam atap zink dipijak2...baba terbangun dan tanya bunti ape tu? mama jawabla bunyi anjing kebetulan mase same anak anjing bunyi menyalak di kejauhan..then aufa tidur, mama ke dapur..pastu bunyi pintu kena tarik2..mama ingat tikus, jd mama selamba g minum air di dapur, g toilet, then tidur sebelah aufa..tak sangka lak rupenye tu bunyi beberapa orang atau mungkin sorang nak try pecah masuk umah bawah..serius, umah bawah ngan umah kami dekat sangat...waaa.......takut sangat mama rasa..

da, nasib baikla aufa tak tidur sangat malam td, jd suara mama dan suara baba + tangisan aufa memecah kesunyian dan wat pencuri2 tu tahu ade org tak tido...

ya Allah,,lindungilah kami....

2 comments:

  1. waaa...terkejut juga baca entry nina ni..seb bek la xde pape yg berlaku..aufa pandai...mungkin da dpt rasa ade yg bek akn berlaku..papepun,semoga selamat sentiasa..

    JALAN2 DI MEDAN INDONESIA PART 1"

    ReplyDelete

mutiara berharga